Tuesday, August 15, 2006

Kegagalan bertamu lagi...

Setiap insan tidak inginkan kegagalan..Namun, siapa tahu takdir Tuhan? Sahabat-sahabat, gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya bukan? Itu kata-kata yang boleh kita pegang. Dalam kehidupan pasti ada dugaan dan cabaran. Apatah lagi dalam perjuangan menuntut ilmu Allah ni.. Saya tak nafikan, pasti terbit rasa sedih dan kecewa.. Tidak ada yang undang itu semua namun, ada hikmah disebalik apa yang berlaku..Rezeki? Rezeki Allah siapa yang tahukan? Mungkin ini bukan rezeki untuk aku.. Mungkin ini ujian buat aku..Betul kata sahabat "Kadang-kadang kejayaan itu fitnah sedangkan kegagalan itu hikmah buat kita" Renungkanlah sahabat yang senasib dengan saya..

Ada hikmah yang Allah sembunyikan dari kita selaku hamba-Nya.Sabar dan tabahlah sahabat-sahabat.Allah tak kan uji hamba-Nya yang tak mampu untuk menanggungnya. Mungkin kita ni jauh dari-Nya. Jadi untuk sedarkan kita, Dia uji kita dengan dugaan yang sebegini...Atau mungkin kalau kita najah, kita akan ego dan tak hirau hati dan perasaan sahabat lain.Fikirkanlah... Segala apa yang saya tulis adalah untuk diri saya juga.. Apapun kita perlu bersyukur..Lihatlah kebawah, ia akan jadikan kita bersyukur.Lihat keatas, ia akan buat kita bersemangat..

Tahniah buat sahabat-sahabat yang najah..Teruskan perjuangan.Perjuangan kita untuk islam bukan untuk diri sendiri..Tingkatkan usaha dan banyakkan berdoa.Buat nurul,maz,najwa,dayah dan yang lain mabruk alaiki..tingkatkan usaha agar terus berjaya dimasa akan datang.Doaku bersama kalian.

Buat yang gagal..ingatlah ada hikmah di sebaliknya.Jangan futur dengan dugaan yang menimpa nanti ia akan buat kita berputus asa. Tabahlah sahabat-sahabat..Allah sayangkan kita..Dia uji kita..

pesanan penulis.
Kalam ini untuk diri sendiri juga buat sahabat yang senasib denganku.

No comments: