Wednesday, June 21, 2006

saat yg dinanti..

Salam bertemu kembali setelah lama menyepi... Al-maklumlah medan imtihan telah berlalu.. berusaha dan mencuba tlh aku lakukan.. sekarang ni menanti natijah dgn sepenuh tawakkal kpd Ilahi.. Hanya Dia yg berhak menentukan natijah imtihan aku.. Tak putus2 doa agar kejayaan berpihak pada diri aku dan sahabat yg lain...

Sedar tak sedar, hanya beberapa hari lagi tarikh bersejarah buat diri ini..26 tahun yg dulu, saat yg amat dinantikan oleh sepasang suami isteri untuk dikurniakan anak perempuan setelah ada dua org anak lelaki...Sejarah yg tak mungkin aku lupakan... Namaku di pilih dgn cara undian. Seolah2 cabutan bertuah.. Entah berapa byk nama yg ditulis oleh semua makcik dan pakcikku... Dan Ayah, umie juga mempunyai pilihan nama masing2.. Setelah nama ditulis diatas kertas kecil dan dilipat lalu dimasukkan ke dlm sebiji gelas.. Umie mencabut satu nama.. Apa yg aku tahu, nama yg dipilih itu memang nama yg umie inginkan.. Lantas sebulat suara nama MARLIZA yg diberikan buat bayi yg baru lahir pd tanggal 29.jun 26 thn yg lalu...

Ulang tahun kelahiran aku kali ni, seolah2 kurang bermakna. Aku juga tak pasti knpa hati ini tak merasai kegembiraan untuk menyambutnya. Mungkin krn kerinduan yg memuncak pada umie dan ayah di Malaysia. Juga pada abg2 dan kakak2 iparku yg masih aku belum kenali dgn lebih rapat.. Namun, ulangtahun aku kali ini menjadikan aku lebih dewasa dgn gelaran Mak Ude oleh anak saudaraku yg belum aku temui..

Apapun, terima kasih umie dan ayah yg sedaya upaya membesarkan aku hingga kesaat ini.. Sebagai seorg anak, aku terlalu sayang pada mu..Doakan aku berjaya di rantau org dan pulang dgn segulung ijazah utk membela keluarga kita. Terima kasih juga buat abg Odik dan Kak liz yg menyedarkan aku ttg hakikat hidup di bumi yg jauh dari keluarga.. Buat abg Esyam dan Suria, tunggu iza balik.. Salam kerinduan buat anak saudara MOHD KHAIRUL HISYAM yg mak ude rindui walau belum bersua muka.. Buat sahabat2 terutamanya. Nurul,Rina,Maz dan ahli bait yg amat aku sayangi.. Tak lupa buat insan yg sentiasa memberikan semangat buat diri ini.. Terima kasih...

Doakan aku di sini...Seorg anak dan pelajar yg mempertahankan SEGENGGAM TABAH..Yang menyerahkan segalanya pada ketentuan..

No comments: